„Chcę zrobić formę na lato” – ostatni moment, by pięknie wyglądać na wakacje! 5/5 (1)

Processed with VSCO with c1 preset

Od lat powtarzam, że formę robi się na lata, nie lato. Zdaje sobie sprawę, że jesienią i zimą ciężej utrzymać motywację do treningów i najczęściej wtedy jest przestój. Jeśli obudziłeś się teraz i chcesz do wakacji schudnąć i wymodelować sylwetkę to… jest ostatni moment! Nie będę oszukiwać, żeby pięknie wyglądać latem to należałoby zacząć zimą… Jeśli dopiero teraz się obudziłeś, gdzie masz do wakacji 2 miesiące… Jesteś w stanie zrobić dużo, ale więcej byś zrobił zaczynając wcześniej. Nie martw się, nic straconego. W 2 miesiące można naprawdę mieć fajne rezultaty i schudnąć dość dużo.

DATA

calendar-3073971_1920

Pierwsza najważniejsza zasada- Zapisz konkretne daty OD kiedy DO kiedy będzie trwać metamorfoza. Data ma magiczną moc, ponieważ zapisana data zwiększy poziom Twojej motywacji i sprawi, że będziesz napierał do przodu bardziej, niż w przypadku założenia, że do lata chcesz schudnąć. Jest to niezwykle istotne!

DIETA

carrot-1085063_1920

Czas na reorganizację Twojej lodówki. Pójdź i zobacz jakie masz produkty w lodówce i spiżarni. Zobacz jakich produktów koniecznie trzeba będzie się pozbyć, a co masz zdrowego i dobrego. Pójdź na zakupy kup ryż brązowy, kaszę, dużą ilość owoców i warzyw (naprawdę dużą ilość!), zdrowe tłuszcze- masło, oliwa z oliwek. Zrezygnuj z pieczywa na okres 2 miesięcy, a dużo szybciej zauważysz efekty. Kup tuńczyka w puszce, ryby, wafle ryżowe, suszone pomidory, ser feta. Im więcej będziesz mieć zdrowych produktów z dłuższym terminem ważności, tym więcej będziesz w stanie wymyślić zdrowych potraw i nie będziesz musiał się zastanawiać co dziś zrobić na obiad, ponieważ będzie Ci to po pewnym czasie szło automatycznie.

Wiesz co jest najlepsze w reorganizowaniu swojego stylu żywienia i ogólnie życia? To, że na początku jest ciężko, bo początki, ale z czasem wystarczy, że RZUCISZ tylko okiem na to co masz w domu z produktów i od razu będziesz w stanie wymyślić jakiś posiłek z tego co masz w domu. Bez wychodzenia do sklepu. Dodatkowo to będzie zdrowy posiłek. Zauważysz dwie zmiany- pierwsza finansowa (zaoszczędzisz mnóstwo pieniędzy, a mówi się, że zdrowy styl życia jest drogi) druga to wewnętrzna. Będziesz się czuł dużo pewniej i zwyczajniej będziesz bardziej szczęśliwy widząc, że jesteś coraz bardziej kreatywny i potrafisz wymyślić coś z niczego! To jest najpiękniejsze.

Pamiętaj, że na samej diecie oczywiście, że schudniesz ale nie wymodelujesz ciała i nie przygotujesz go do lata, dlatego odpowiednia dieta i trening są ze sobą wręcz obowiązkowe! Jeśli zależy Ci na formie na lato!

TRENING

crossfit-534615_1920

Wprowadź aktywność do swojego życia. Najlepszą i najszybszą metodą na widoczne efekty są interwały. Nie chcę być jednostronna, ale przy interwałach można spalić mnóstwo kalorii i to jest bardzo intensywny trening, dzięki czemu naprawdę można szybko zauważyć po nim efekty. Niestety jest jedno ALE. To nie jest trening dla osób z nadwagą. Osoby z nadwagą to zupełnie inny temat, żeby nie obciążać stawów najlepiej zacząć od mniej intensywnych ćwiczeń jak np. jazda na rowerze, basen, rolki czy maszerowanie lub nordic walking. Przy takich aktywnościach i dobrze dobranej diecie, efekty również przyjdą bardzo szybko. Polecam zrobić taki podział- trening od pon do pt 5 razy w tygodniu, weekend wolny, 3 razy w tyg- pon, śr, pt – interwały, a dwa razy w tygodniu bieganie/rower/basen. Oczywiście wszystko zależy od rodzaju pracy i czasu. Po sobie wiem, że taki podział świetnie wpływa na modelowanie sylwetki i w 2 miesiące będzie można zauważyć fajne efekty. Interwały FBW na całe ciało. Zdecydowanie mój ulubiony rodzaj treningu!

WODA

mineral-water-1532300_1920

Pij 1,5 l wody dziennie, a w upały nawet 3 l! Wiem, że to błaha i często bagatelizowana sprawa, ale niezwykle istotna, która ma niesamowity wpływ na efekty i to czy one w ogóle będą. Ciężko było mi się przyzwyczaić do częstego picia wody, ze względu na…. Bardzo częste wizyty w toalecie. Smak mi nie przeszkadzał, ale częste wizyty w toalecie były skutecznie męczące. Jednak wiem, że jeśli odstawisz napoje gazowane, soki, słodkie napoje, energetyki i będziesz pić 1,5 l wody dziennie, to po tygodniu już zauważysz niesamowitą poprawę samopoczucia jak i przypływ energii. Woda jest NIESAMOWICIE ważna pamiętaj o tym! Wiesz co jest gwarancją sukcesu? Dieta+trening+woda. Cały sekret! Jeśli masz problem z polubieniem smaku wody, dodawaj do niej owoce ze skórką :)

PORANNY TYRUAŁ/RUTYNA

Świetną metodą jest wyrobienie porannej rutyny/rytuału. Wszystko zależy od godzin pracy, ponieważ nie każdy ma stałe godziny, ale jest to możliwe, nawet jeśli się pracuje na zmiany. U mnie przykładowo dzień zaczyna się od 7 (czasem 6) i pierwsze co robię to ścielę łóżko, myję twarz i zęby, wskakuję w ciuszki sportowe, wyciągam matę i ćwiczę jogę 20 min. Następnie przygotowuję śniadanie- zawsze koktajl rano i albo idę do pracy, albo (jeśli mam wolne) przygotowuję materiał na bloga, idę na spacer z psem, czytam książkę i np. robię trening. U mnie poranną rutyną jest to, że zawsze ścielę najpierw łóżko, myje zęby i ćwiczę jogę, a następnie piję wodę z cytryną i koktajl na śniadanie. Reszta już jest ruchoma. Polecam Wam wyrobić w sobie poranną rutynę, dzień od razu jest lepszy i człowiek jest bardziej zadowolony ze swojego życia.

To co? Kto zaczyna?

Oceń post

Pati

5 Comments

  1. Świetny artykuł, tylko zapomniałaś że jednym z najważniejszych elementów diety są zioła, które mogą skutecznie przyśpieszyć metabolizm.

  2. Nie trzeba być szczupłym i wysportowanym żeby pięknie wyglądać do wakacji.
    Z treningiem już się dużo nie da zrobić, ale można…..
    * Schudnąć 4-5 (ekstremalnie 8 kg) do wakacji, tak żeby się zmieścić w stary strój kąpielowy, lub spodenki z tamtego roku..
    * Poprawić formę, żeby nie sapać zbytnio podczas wyprawy po górach
    * Ujędrnić niektóre części ciała (pośladki, uda).

    Jeśli ktoś ma boczki, lub oponkę, to na pewno całkowicie tego nie zniweluje. To proces bardziej długotrwały.
    Tylko kurde trzeba zacząć!!!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *