Co zamiast kanapki do pracy czy szkoły? No ratings yet.

img-7544

Wiele osób ma problem z przygotowaniem posiłków do pracy czy szkoły. Większość osób ogranicza się do znanych i popularnych kanapek, bo nie wie jakimi innymi posiłkami można byłoby je zastąpić. Dziś przychodzę do Was z pomysłami na ich zastąpienie, szczególnie dla osób, które chcą ograniczyć pieczywo, a nie wiedzą czym zastąpić kanapki. Rozwiązanie jest banalniejsze, niż myślisz!

– Koktajle

img_0357

Są świetną alternatywą na drugie śniadanie. To zdecydowanie mój faworyt, jeśli chodzi o drugie śniadanie. Potrafią być sycące i można przemycić w nich sporą ilość owoców/warzyw jaką nie jesteś w stanie dostarczyć na „surowo”. Wystarczy zaopatrzyć się w shaker i w ciągu 2 min jesteś w stanie zrobić smaczny, drugi posiłek. Koktajle u mnie są na porządku dziennym, zaoszczędza się mnóstwo czasu, jest to wygodne i co najważniejsze zdrowe! Oto propozycje różnych koktajli:

KOKTAJL BRZOSKWINIOWO BANANOWY

KOKTAJL TRUSKAWKOWO BANANOWY

KOKTAJL Z BORÓWKI AMERYKAŃSKIEJ

KOKTAJL, SMOOTHIES BANANOWO-POMARAŃCZOWY

ORZEŹWIAJĄCY SMOOTHIES/KOKTAJL Z KIWI, BANANA, POMARAŃCZY, JABŁKA

KOKTAJ JABŁKOWO-POMARAŃCZOWY Z KIWI

SMOOTHIES Z JABŁKA, KIWI I GRUSZKI

BANANOWE SMOOTHIE

KOKTAJL ZAPEWNIAJĄCY DOBRĄ KONDYCJĘ. POMARAŃCZA, BANAN, MANGO

KOKTAJL POMARAŃCZOWO JABŁKOWY!

 

– Sałatki

img_0515

Kolejna świetna alternatywa to sałatki, gdzie możemy przemycić więcej zieleniny, niż w pozostałych posiłkach. Świetna opcja na drugie śniadanie, ogranicza nas tylko wyobraźnia! Jedyny problem „sałatkowy” pojawia się w momencie, gdzie nie masz pomysłu na dressing, a jak wiadomo sałatka bez sosu jest tylko miksem warzyw bez konkretnego smaku. Nie martw się, ostatnio dodałam artykuł z 12 pomysłami na domowe, zdrowe dressingi do sałatek.

Najprostsze wersje to mix sałat, papryka, ogórek, pomidor, czerwona cebula, ser feta i sos. Najprostsza, smaczna sałatka. Sałatki można zrobić z kaszy jaglanej, pomysłów jest wiele!

Przykładowe sałatki:

SAŁATKA Z SEREM PLEŚNIOWYM, FETĄ I SUSZONYMI POMIDORAMI

KLASYCZNA SAŁATKA GRECKA Z FETĄ (WARSTWY)

SAŁATKA Z GRILLOWANYM KURCZAKIEM, MANGO, MELONEM I ANANASEM.

SAŁATKA Z KREWETKAMI I FETĄ

ZIELONA SAŁATKA Z JAJKAMI

SAŁATKA Z ROZPŁYWAJĄCYM SIĘ CAMEMBERTEM

FIT SAŁATKA Z GILLOWANYM KURCZAKIEM

SAŁATKA Z KURCZAKIEM, GRZANKAMI I MOZZARELLĄ

EKSPRESOWA SAŁATKA W 5 MIN Z SAŁATĄ LODOWĄ I KURCZAKIEM

SAŁATKA Z KURCZAKIEM I BRZOSKWINIAMI

SAŁATKA Z KURCZAKIEM I NASIONAMI CHIA W SOSIE JOGURTOWO CYTRYNOWYM

– Placki

img_1614

Wszelkiego rodzaju omlety, placki czy pancakes są świetne zarówno na ciepło jak i zimno, dlatego jest to doskonała propozycja na 2 śniadanie. Można zrobić w postaci wytrawnej jak i słodkiej. Jedyny minus jest taki, że zajmuje nieco więcej czasu, niż np. koktajl, jednak można sobie placki przygotować dzień przed i problem z głowy!

OMLET KAKAOWY

OMLET BANANOWO TRUSKAWKOWY Z PŁATKAMI KUKURYDZIANYMI I SERKIEM WANILIOWYM

OMLET BANANOWY

FRITTATA Z SZYNKĄ, SEREM, POMIDORAMI I SZCZYPIORKIEM

OMLET Z POWIDŁAMI I BANANEM. OMLET Z TRUSKAWKAMI I BANANEM.

DIETETYCZNE PANCAKES NA SŁODKO

DIETETYCZNE PLACKI TWAROGOWE

PLACKI Z SERKA WIEJSKIEGO

WANILIOWE PLACUSZKI Z SERKA HOMOGENIZOWANEGO

OMLET OWSIANY

PUSZYSTY OMLET Z KARMELIZOWANYM BANANEM

PLACKI KAKAOWE

WYTRAWNY OMLET. ŚNIADANIE BIAŁKOWO-TŁUSZCZOWE.

OMLET MARCHEWKOWY BEZ CUKRU I MĄKI

FRITTATA Z SZYNKĄ, SEREM, POMIDORAMI I SZCZYPIORKIEM

– Pudding

img_2303

Kolejna smaczna i zdrowa propozycja to wszelkiego pomysły puddingi czy jaglanki. Doskonała alternatywa, jeśli pozostałe opcje śniadaniowe już się znudziły. Pozostała Ci kasza jaglana z wczorajszego obiadu? Wykorzystaj ją!

KASZA JAGLANA ZE STARTYM JABŁKIEM I BANANEM

PUDDING JAGLANY Z BANANEM

ŚNIADANIE W SŁOIKU- WARSTWOWE MUSLI Z BANANEM I MUSEM JABŁKOWYM

– Owsianka

Owsianka jest dobra na wszystko! Zdrowa, sycąca i można dodawać do niej przeróżne produkty. Możliwości jest mnóstwo! Świetna opcja na drugie śniadanie, wystarczy odpowiedni pojemnik i kolejny posiłek z głowy!

– Jogurt naturalny + dodatki

Świetna opcja, jeśli nie masz pomysłu na drugie śniadanie lub zwyczajnie nie masz czasu. Wystarczy wziąć ze sobą jogurt naturalny, owoce/warzywa i np. orzechy + oczywiście pojemnik, żeby móc przygotować sobie mieszankę w pracy czy szkole. Wystarczy owoc/warzywo pokroić, zalać jogurtem naturalnym i dodać orzechy. Szybkie, sycące drugie śniadanie!

– Mini tortille

Kolejny świetny przykład zastąpienia popularnych kanapek! Przygotowanie zajmuje chwile, wystarczy pokroić na mniejsze kawałki i drugie śniadanie gotowe. Farsz również może być bardzo różny. Kolejny raz ogranicza nas tylko wyobraźnia i zachęcam do próbowania nietuzinkowych połączeń. Mi np. posmakował hummus z chrzanem i musztardą! Nie bój się próbować nowych smaków i łączyć produkty, które wydają się do siebie nie pasować :-)

b

DIETETYCZNA TORTILLA ZE SZPINAKIEM, PIERSIĄ Z INDYKA I SUSZONYMI POMIDORAMI

5 POMYSŁÓW NA ZDROWE PRZEKĄSKI. FIT TORTILLE NA IMPREZĘ

– Mix warzyw + kasza/makaron

Najszybszy pomysł na drugi posiłek wystarczy ugotować kasze, makaron + warzywa typu brokuł, kalafior i gotowe! Alternatywa dla osób, które nie mają czasu, pomysłu lub chcą wykorzystać resztki jedzenia, które zalega w lodówce.

– Owoce

Zrobienie sałatki owocowej zajmuje 5 min, a to świetna forma dostarczenia sobie porcji bomby witaminowej szczególnie na drugie śniadanie. Nie ograniczaj się do kanapek! Pomysłów na drugi posiłek jest mnóstwo!

Ogranicza nas tylko wyobraźnia!

Oceń post

Pati

3 Comments

  1. Dodałam sobie ten artykuł do zakładek. Mam problem z przygotowywaniem śniadań, ale chyba skorzystam z twoich pomysłów. U mnie wieje nudą, jeśli chodzi o śniadania w ogóle!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *