Jak być fit? Jak to sobie ułatwić?

a-change-in-lifestyle-1430599_1920
Bycie fit w dzisiejszych czasach jest niezwykle modne. Łatwo popaść z jednej skrajności w drugą, jednak warto pamiętać, że bycie fit wcale nie oznacza wyrzeczeń i przesadnego wyliczania kalorii. Jeśli nie chcesz startować jako zawodniczka bikini, nie musisz ściśle się trzymać godzin posiłków co do minuty. Nie dajmy się zwariować. Przygotowałam dla Was rzeczy, które mogą ułatwić bycie fit bez popadania w obłęd.

Najważniejsze- NIE DAJ SIĘ ZWARIOWAĆ

Nie wyliczaj kalorii, zapomnij o diecie, skup się na tym, żeby stopniowo zmieniać swoje nawyki żywieniowe. Nie rzucaj się na głęboką wodę, ponieważ większość osób poddaje się, ponieważ „wiecznie” czują głód. Wszystko rób stopniowo. Masz problem ze słodyczami? Ogranicz je i zjedz batona raz na 3 dni, a z biegiem czasu pozwolisz sobie na coś słodkiego raz na tydzień, a później całkowicie wyeliminujesz słodycze. Najważniejsze nie popadać w skrajność. Na wyrobienie w sobie prawidłowych nawyków potrzeba 30 dni. Mało czy dużo? Niby mało, ale jak przyjdzie co do czego to ludzie najczęściej po 2 tygodniach mają już dość, dlatego ważne jest, żeby nie popadać w skrajność i robić wszystko stopniowo.

ALKOHOL

a-glass-of-428316_1920

Czas na mocne ograniczenie alkoholu. Alkohol potrafi zniweczyć cały wysiłek włożony w dietę i trening. Przez to, że spożywasz alkohol, nie będzie widocznych efektów tak szybko jakbyś chciał. Organizm traktuje alkohol jak TRUCIZNĘ. Zapamiętaj to i nie pij wieczorami piwka przed telewizorem :)

PLAN POSIŁKÓW

Plan posiłków jest niezwykle ważny. Wystarczy dzień wcześniej przygotować sobie cały plan. Jeśli każdy dzień jest inny dopasuj pory posiłków do Twojego dnia. Jeśli będzie wszystko rozpisane, łatwiej będzie się tego trzymać i nie sięgniesz po słodką bułkę w biegu. Plan posiłków jeśli nie masz czasu ustalaj dzień wcześniej, a najbardziej praktycznym rozwiązaniem jest ustalanie harmonogramu posiłków z tygodniowym wyprzedzeniem. Wtedy jesteś w stanie zrobić zakupy na cały tydzień, dzięki temu jedzenie w lodówce nie będzie się marnować.

HARMONOGRAM TRENINGÓW

17634574_1929541817273849_6438797639366775913_n

Harmonogram treningów ustalam co tydzień, na tydzień. Każdy dzień wygląda u mnie inaczej i jeśli widzę, że będę mieć intensywną środę to planuję trening rozciągający, jeśli czwartek jest luźniejszy to planuję intensywny trening. Ważny jest plan! Wtedy jest większa motywacja i przy okazji oszczędzasz czas. Doskonałym motywatorem jest wydrukowanie sobie tabelki 30 dniowej i odznaczać na niej wykonany trening. Widząc na papierze zrobiony trening będzie Ci szkoda najzwyczajniej kolejnego dnia go odpuścić.

GOTUJ WCZEŚNIEJ

health-1595439_1920

Złota zasada- gotuj wcześniej i więcej. Wieczorem przygotuj sobie produkty, które będą Ci potrzebne do śniadania, żeby rano nie tracić czasu na szukanie i przygotowywanie wszystkiego. Dodatkowo wieczorem przygotuj i zrób sobie obiad – najlepiej na dwa dni, to też zaoszczędzi Ci czas na gotowanie. Przekąski, które będziesz spożywać między posiłkami przygotowuje się kilka minut, dlatego nie ma sensu tego robić wcześniej. Najważniejsze są obiady i śniadania, dzięki czemu nigdy nie będzie sytuacji, że nie będziesz mieć czasu na przygotowanie dania, bo zaraz musisz wyjść do pracy.

APLIKACJE NA SMARTFONA

Pomóż sobie aplikacjami na smartfona. Jeśli masz problem z regularnym piciem wody, zainstaluj aplikacje Water your body, która będzie Ci przypominać o regularnym piciu- świetna aplikacja na samym początku dla osób, które dopiero uczą się regularnego picia wody.
Kolejną znaną aplikacją do monitorowania aktywności jest endomondo, która pokazuje liczbę spalonych kcal, pokonanym kilometrów praktycznie do każdej możliwej aktywności.
My fitness Pal- rewelacyjna aplikacja do zapisywania posiłków, monitorowania swojej wagi. Aplikacja co tydzień przypomina o zważeniu się i zapisaniu wymiarów – można również dodać zdjęcia, więc po pewnym czasie pokazuje piękną Waszą metamorfozę.
Jeśli masz problem z pamiętaniem o regularnym jedzeniu świetną aplikacją będzie „Zdrowy apetyt” . Aplikacja przypomina o jedzeniu co 2-3 h.

Aplikacji jest cała masa, ale te najważniejsze i pomocne w ogarnięciu i ułatwieniu sobie bycia fit wymieniłam powyżej.

 
A Ty w jaki sposób ułatwiasz sobie bycie fit?

Pati

4 Comments

  1. znam to wprowadzanie nawyków na raz. Potem okazuje się, że 9/10 i tak nie wyszło i zaczynamy od nowa.. w ten sam sposób

  2. Male kroki. To jest moj sposob aby w koncu cos zmienic. Radykalne zmiany nigdy mi nie wychodza. A kiedy zaczynam dzialalac tymi malymi krokami to zawsze jestem do przodu i cos juz zrealizowalam :-)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *