Trening- najlepsza terapia na stres i nerwy 5/5 (1)

IMG_2796

Trening jest najlepszą terapią na negatywne emocje, frustracje, złość, nerwy, depresję, lęki. Aktywność jest znakomitym lekarstwem na poprawienie humoru, zdobycie pewności siebie i lepsze samopoczucie. Trening to nie tylko lepsza forma, odchudzanie to również lekarstwo na radzenie sobie z emocjami.
Odkąd trenuje mój sposób myślenia nieco się zmienił. Jestem spokojniejszą osobą, nie denerwuje się tak szybko jak wcześniej, potrafię sobie radzić z negatywnymi emocjami. Gdy tylko pojawiają się gorsze chwile, doły, zwątpienie- idę biegać. Bieganie jest dla mnie najlepszym treningiem w chwili spadku formy. Świeże powietrze, pokonywanie własnych słabości i dobra muzyka gwarantuje mi umysłową wolność.
Jeśli jesteś osobą z niskim poczuciem własnej wartości zacznij uprawiać sport
Jeśli jesteś osobą, która nie jest zadowolona ze swojego ciała zacznij uprawiać sport
Jeśli jesteś osobą, która chce zrzucić kilka kilogramów zacznij uprawiać sport

 

I można tak w nieskończoność

Tu nie chodzi o przekonanie drugiego człowieka, że sport to świetna sprawa, że każdy powinien trenować. Każdy sam musi do tego dojść i przede wszystkim musi spróbować. Jak wiadomo treningi niesamowicie wpływają na nasz stan umysłu, ale nie każdy sobie zdaje z tego sprawę. Do takiego wniosku dochodzi się po minimum miesiącu regularności, dlatego pierwszy miesiąc jest decydujący i dużo osób się poddaje. Daj sobie czas i nawet zmuszaj się do treningów przez pierwszy miesiąc, po to żeby sprawdzić jakie będzie samopoczucie po 30 dniach. Trening daje mi poczucie wolności, czas, który przeznaczam tylko dla siebie. W chwilach spadku formy idę biegać, dopiero wtedy zdaje sobie sprawę jak bardzo się zmieniłam dzięki regularnym ćwiczeniom.

IMG_2762
Robię to dla siebie, dla ciała i duszy. Na początku nie dostrzegałam tego, dopiero z czasem, gdzie treningi były dla mnie taką normalnością jak zjedzenie śniadania zaczęłam zauważać, że dzięki nim zmieniłam podejście do wielu spraw. Przede wszystkim jestem pewniejsza siebie- wow to działa! W pracy radziłam sobie lepiej, byłam częściej uśmiechnięta i lepiej organizowałam sobie czas. Każdy trening to pokonywanie własnych słabości, sięganie po coraz więcej. Jeśli dopiero zaczynasz przygodę ze sportem, zacznij od małych rzeczy. Chcesz zacząć biegać? Zacznij od maszerowania. Nie rzucaj się na głęboką wodę, bo szybko się zniechęcisz. Wszystko stopniowo, z umiarem a efekty przyjdą same 😉 Stresujesz się w pracy? Pójdź na basen. Po 30 minutach na basenie rozluźnisz się i stres będzie dużo mniejszy.

Nie ma człowieka, który wiecznie byłby szczęśliwy, tego człowiek uczy się całe życie. Są gorsze momenty i to jest NORMALNE, ale trzeba wiedzieć jak sobie z nimi radzić. Szczęście znajdziesz w sporcie. Osoby, które zmagają się z depresją powinny skupić się na aktywności fizycznej. Zmusić! Całe dobro wróci.
Nie poddawajcie się, jeśli nie widzicie efektów, nie rezygnujcie. To tylko kwestia czasu zanim pojawią się efekty ciała i zmian w głowie. Warto poczekać- opłaci się.

A teraz idź się porządnie zmęcz!

IMG_4075

Oceń post

Pati

One Comment

  1. ja zaczynam dzisiaj. Dwa razy/tydz. ćwiczenia + raz/tydz. taniec w parze. Zobaczymy czy pomoże na zestresowane ciało i zbolały kręgosłup 😉 pozdrawiam!

Pozostaw odpowiedź Magda Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *