Dietetyczne pancakes na słodko 5/5 (4)

IMG_1614

Zawsze chciałam zrobić pancakes, jednak stroniłam się od tego, ponieważ jak wiecie jestem antytalenciem naleśnikowym. Wstałam rano i stwierdziłam, że czas najwyższy spróbować. Co tu dużo mówić, wyszły obłędne. Z pewnością częściej będę robić tego typu śniadania. Jeśli chodzi o dodatki to macie tyle możliwości, że takie śniadanie nigdy się nie znudzi. Na pewno pamiętacie, jak próbowałam zrobić naleśniki i ŻADEN mi nie wyszedł. Byłam pewna, że tutaj będzie podobnie i się mocno zdziwiłam, bo wyszły perfekcyjne! Jeśli tak jak ja, nie potraficie zrobić naleśników to pancakes powinny Wam wyjść (biorąc pod uwagę mnie :) ) Zapraszam do przepisu!

Składniki:

– 1 jajko

– 40 ml mleka

– płaska łyżeczka proszku do pieczenia

– łyżeczka cynamonu

– 3 łyżki mąki żytniej

– oliwa z oliwek

– ulubione dodatki (ja dałam banana i suszoną żurawinę)

Sposób przygotowania:

Do miski wlewamy mleko, dodajemy jajko i mieszamy do uzyskania jednolitej konsystencji. Po chwili dodajemy suche składniki i miksujemy (można uczyć trzepaczki). Masa powinna wyjść gęsta. Patelnię smarujemy tłuszczem (pędzelkiem lub ręcznikiem papierowym. Używamy oliwy z oliwek) i mocno rozgrzewamy. Na patelni formujemy placuszki, ja dawałam 2 łyżki przygotowanej masy, gdy na powierzchni pojawiają się bąbelki powietrza przewracamy placek na drugą stronę. Z tylu składników wyszły 4 placuszki, które polałam syropem daktylowym, dodałam banana i suszoną żurawinę. Pancakes będzie smaczny nawet bez tych dodatków 😉 Smacznego!

IMG_1600

IMG_1607

IMG_1613

IMG_1614

IMG_1615

IMG_1616

IMG_1618

IMG_1619

IMG_1622

 

Oceń post

Pati

19 Comments

  1. Wyglądają przecudnie :) co Pani myśli o dodaniu / polaniu takich pancakes jakimś fit syropem klonowym? W opisach chwalą że taki syrop jest jak najbardziej fit ale czy na pewno? Jakie jest Pani zdanie na temat takich odpowiedników?

    • Do wszystkiego należy podchodzić zdroworozsądkowo, pancakes same w sobie są już słodkie, więc tutaj odpuściłabym dodatkowo syrop klonowy, jednak wychodzę z założenia, że wszystko z umiarem- jeśli masz dziką ochotę użyć dodatkowo syropu to proszę bardzo :) Tylko wszystko z umiarem :)

  2. wyszedł pyszny 😀 z moich obliczeń (zamiast mąki żytniej to zwykla tortowa + mleko 0,5%) wychodzi około 55 kcal na jednego placka bez dodatków czyli mniej więcej 300 kcal z dodatkami :) dzięki!!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *