Zacznę od poniedziałku- Poniedziałek „mały nowy rok” No ratings yet.

IMG_2728

Ile razy sobie mówiłeś, że zaczniesz od poniedziałku? Większość maili, które od Was otrzymuje zaczyna się treścią „Hej! Właśnie odkryłem Twojego bloga i chcę po raz kolejny zacząć ćwiczyć/trenować/schudnąć lub zwyczajnie prowadzić zdrowy tryb życia. Właśnie zapoznaje się z Twoim blogiem i zmiany wprowadzę w poniedziałek” kolejny mail „od poniedziałku zaczynam …” następny „w poniedziałek planuję zmiany” i tak w kółko.

Mam pytanie, co jest takiego magicznego w poniedziałku? Mam wrażenie, że traktujecie go jak mały, nowy rok. Jeśli chcesz zacząć zmiany to zacznij je teraz, w tym momencie, od tej chwili, od DZISIAJ. Nie od jutra, nie od grudnia, nie od poniedziałku. Czytasz ten wpis i zdążyłeś dzisiaj zjeść fast fooda, batona, czekoladę, schabowego? I co z tego? Teraz wiesz, że trzeba wprowadzić pewne zmiany, żeby zacząć się zdrowo odżywiać. Niech Twoje wybory sprzed kilku godzin nie decydują o tym, kiedy zacząć zmiany.

Nie ma na co czekać, trzeba działać.

Zmiany musisz wprowadzić stopniowo, od razu nie wyrobisz odpowiednich nawyków żywieniowych. Na wszystko potrzebny jest czas, jeśli już zaczniesz, to po pewnym czasie niektóre rzeczy będziesz robić z automatu.

Przykład 1:

Postanowiłeś schudnąć, robisz czwarte podejście do odchudzania. Czytasz ten wpis o godzinie 17, a wcześniej zjadłeś: na śniadanie 4 kromki białego pieczywa z serkiem topionym, boczkiem i pomidorem (jest warzywo, jest progres), batona marsa, pizzerkę, a na obiad schabowy z ziemniakami w sosie pieczeniowym. Masz wyrzuty sumienia, że zjadłeś zbyt dużo i chcesz zacząć się odchudzać. Stwierdzasz, że zrobisz to od jutra, a tymczasem sięgniesz jeszcze po tą kostkę czekolady, która tak na Ciebie kusząco patrzy…

Jeśli podjąłeś decyzję o zmianie, bądź konsekwentny! Trzymaj się planu, zacznij czytać podstawy, czyli jak to zrobić i od czego zacząć.

– Jeśli chcesz wprowadzić zmianę koniecznie przeczytaj czym właściwie jest zdrowe odżywianieGdy się z tym zapoznasz poczytaj o tym, które produkty są najzdrowsze, oraz jak planować zakupy i wybierać zdrowe produktyZacznij gotować i unikaj gotowych dań. Jeśli masz problem z kompulsywnym jedzeniem słodyczy, przeczytaj jak to powstrzymać. Zobacz jakie są najzdrowsze śniadania, oraz czy warto jeść kolacje. Zobacz też jakie są najczęstsze błędy popełniane podczas odchudzania, po czym przejdź do wpisu jak się zacząć odchudzać.  To są podstawy, po zapoznaniu się z nimi będzie Ci łatwiej zacząć wprowadzać zmiany i eliminować złe nawyki żywieniowe. Przepisów na zdrowe śniadania, obiady, kolacje, przekąski znajdziesz na moim blogu. 

IMG_2206

Przykład 2:

Chcesz zacząć trenować ale nie wiesz od czego zacząć?
Wcześniej byłeś leniuchem, który uciekał od sportu a na lekcjach w-fu dawałeś zwolnienia?

– Treningi wprowadź stopniowo. Ważna jest regularność. Znajdź swoją pasję, zaangażuj się i na początku trenuj 3-4 razy w tygodniu. Nie częściej, ponieważ organizm musi mieć czas na regenerację. Na początku towarzyszy nam słomiany zapał, a czas decyduje o tym czy będziesz konsekwentny czy nie, dlatego ważne żebyś po treningu czuł niedosyt i chciał jeszcze, jeszcze, jeszcze, ale będziesz musiał sobie odmówić wykonania kolejnego treningu, żeby się nie zniechęcić. Trening jest ważny, pokochasz go, jeśli będziesz to robić rozważnie.

Chcesz zwiększyć swoja aktywność fizyczna? Zacząć chodzić na siłownię, czy tylko ujędrnić ciało

Motywacji może być wiele, ale proszę Cię o jedno. Postanowiłeś coś zmienić? Zacznij zmiany teraz, od tego momentu. Nie czekaj na wybrany dzień, miesiąc, porę. Idealny czas może nigdy nie nadejść.

To co? Jesteś gotowy do zmian?

 

Oceń post

Pati

5 Comments

  1. Cześć Pati,
    Ja właśnie deklaruję, że jestem gotowa na ZMIANY:)
    Dziękuję Ci za tego bloga, dowiedziałam się wielu przydatnych rzeczy.
    Pozdrawiam

  2. Dzięki Pati:)
    Mam pytanko, zawsze mam problem z kolacją…jeżeli mam drugą zmianę w pracy….to przerwę na obiad mam ok. 17-18. Wracam na 22. Czy myślisz, że można sobie pozwolić na kolację o tak późnej porze? Chodzę spać zwykle koło 23. Nie ukrywam, że wracam głodna:).

    • Można jeść 2-3 h przed snem. Jeśli zjadłabyś o 22 i po godzinie idziesz spać, to nie bardzo. Nie możesz w drodze powrotnej coś lekkiego zjeść? :) Powiedzmy koło 20:30? :)

Pozostaw odpowiedź Ula Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *