Co zyskasz prowadząc aktywny tryb życia? No ratings yet.

Nawet nie zdajesz sobie sprawy ile zyskujesz prowadząc zdrowy, aktywny tryb życia. Lepsze samopoczucie, więcej energii, jędrniejsze ciało, lepsza kondycja to tylko niektóre rzeczy, które otrzymujesz w nagrodę za aktywność fizyczną. Poniżej przedstawiam 9 punktów, w których chcę Wam pokazać ile można zyskać prowadząc wprowadzając odrobinę ruchu do swojego życia.

1) Poprawa stanu zdrowia

Kiedy ćwiczysz zmniejsza się ryzyko chorób serca i układu krążenia, zwiększa się objętość surowicy w układzie krążenia i krew staje się rzadsza. Wyższy poziom osocza chroni przed zakrzepami, która jest najczęstszą przyczyną zawału serca i udaru mózgu. Jeśli aktywność fizyczna ratuje zdrowie, czy to nie jest wystarczający powód do zmiany trybu życia?

2) Uodpornienie organizmu

Po każdym odbytym treningu wzmacnia się układ odpornościowy, spada ryzyko zachorowania na raka, wzrasta ochrona przed infekcjami. Organizm uodparnia się na przeziębienie, lepiej znosi choroby.

3) Wolniejsze starzenie

Badania pokazują, że człowiek dożywa sędziwego wieku jeśli przez całe życie był aktywny fizycznie. Wielokrotnie lekarze mówili jak ważny jest ruch dla organizmu. Ruch pobudza wytwarzanie enzymów i przyspiesza trawienie. Dzięki aktywności fizycznej organizm dostaje więcej tlenu, wzmacnia kości i płuca. Poprawia się również przemiana materii.

2

  

4) Lepszy stan umysłowy, emocjonalny

Podczas treningu organizm wytwarza endorfiny- hormon szczęścia, dzięki czemu po treningu jesteśmy szczęśliwsi, mamy więcej energii i jesteśmy mniej podatni na smutek, przygnębienie czy stany depresyjne. Sport zwyczajnie poprawia humor 😉 Dodatkowo aktywność poprawia funkcjonowanie umysłu, zmniejsza niepokój i powoduje, że lepiej śpimy.

5) Wyrzeźbiona sylwetka

Tego tłumaczyć nie trzeba… Dzięki treningom nasze ciało staje się jędrniejsze, wyrzeźbione i smuklejsze. Mamy więcej energii, ciało staje się sprężyste i jesteśmy bardziej wytrzymali i silniejsi. To przepiękna nagroda za odrobinę ruchu.

6) Zmniejsza ryzyko otyłości

Jak wiadomo ruch to zdrowie, jeśli ćwiczymy regularnie i odpowiednio się żywimy problem otyłości w naszym życiu nie istnieje. Szczególnie jest to ważne w średnim wieku, gdzie jesteśmy bardziej podatni na przytycie.

7) Niższy cholesterol i ochrona przed cukrzycą

Aktywność obniża poziom cholesterolu całkowitego i zmienia proporcje między jego frakcjami. Wzrasta HDL (dobry cholesterol), spadają LDL (zły cholesterol) oraz trójglicerydy, których nadmiar występuje przy nadwadze i cukrzycy typu II. Poprawia się tolerancja glukozy, co zapobiega chorobom metabolicznym.

8) Mocne mięśnie i sprawne stawy

Sport wzmacnia i poprawia elastyczność mięśni, ścięgien i więzadeł, dodatkowo zapobiegają demineralizacji kości. Ruch zmniejsza ryzyko bólu stawów, pomaga utrzymać prawidłową ruchomość stawów.

 

9) Dotlenienie

Ruch dotlenia mózg, przez co mamy sprawniejszą pamięć i koncentrację. Dodatkowo dzięki dotlenieniu organizmu mięśnie stają się silniejsze.

Jak widać aktywność fizyczna jest niezbędna, aby mieć sprawniejszy umysł, zachować zdrowie, młodzieńczy wygląd i lepszą kondycję. Odrobina ruchu niesie ze sobą multum korzyści i grzechem byłoby tego nie wykorzystać. Człowiek w swoim życiu zdecydowanie za mało się rusza, gdzie powinien być bardziej świadom skutków braku aktywności jak i świadom jej zalet. Czy odkąd zaczęliście ćwiczyć zauważyliście znaczącą różnicę w swoim życiu? Macie lepszą kondycję (to na pewno), samopoczucie, czy wydolniejszy umysł? Co Was napędza do wykonywania treningów i jakie są ich efekty?

1

 

Oceń post

Pati

One Comment

  1. Oj tak. I świetny humor! My teraz już całą rodziną (4 latek i dziadkowie) spływami kajakami po Pilicy, świetnie to Nas zbliża.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *