Słodzik zamiast cukru- Czy stevia jest zdrowsza od cukru? No ratings yet.

Od dwóch lat nie używam cukru. Kawę piję gorzką jej smak mi nie przeszkadza, jednak jeśli chodzi o herbatę, to nigdy nie byłam w stanie przyzwyczaić się do jej gorzkiego smaku. Postanowiłam poszukać zamiennika cukru i w taki sposób znalazłam Stevię, która cieszy się dużą popularnością. Czy słusznie?

Stevia to roślina o słodkich liściach, zawiera około 10% glikozydów stewiolowych, które są około 300 razy słodsze od cukru. Sama roślina jest więc około 30 razy słodsza od cukru. Glikozydy stewiolowe nie są trawione, więc nie dostarczają kalorii. Czyli używając stevii mamy słodką kawę, herbatę taką jak lubimy, a przy tym nie dostarczamy organizmowi kalorii, tak jak w przypadku cukru :) 

Tak wygląda roślina:

stevia-common

Jeśli chcesz zachować formę, dbasz o zdrową, szczupłą sylwetkę polecam sięgnąć po stevię zamiast cukru. Dodatkowo stevia ma dobry wpływ przy nadciśnieniu i cukrzycy. Stevia dostępna jest w sklepach ze zdrową żywnością, jak i w większych supermarketach. Kolejnym plusem tego słodzika jest fakt, że kupiłam go 1,5 roku temu. Wiecie, że do tej pory mam dokładnie tą samą stevie co 1,5 roku temu? Jest baaardzo wydajna :) Tyle, że ja jej używam do słodzenia herbaty i tylko herbaty. Stevia ma posmak ziołowy- słodząc zieloną herbatę, dzięki stevii potęguje jej smak. Mi osobiście bardzo przypadł do gustu, ale z moich znajomych nie każdemu podpasował ten smak. Nie używałam innego słodzika, bo ten w 100% mi odpowiada. Naczytałam się mnóstwo na jego temat jak i rozmawiałam z dietetykiem- jest naprawdę godny polecenia. Jeśli chcecie przestać używać cukru, zastąpcie go sobie słodzikiem- będzie Wam łatwiej.

Używam dokładnie tej stevii:

post-5473-0-24511100-1363092996

Plusy Słodzika Stevii:

– Naturalny słodzik roślinny

– Ma ZERO kalorii. Nic nie ma :)

– Może być bardzo długo przechowywany

– Nie powoduje próchnicy zębów

– Może być stosowana do pieczenia i gotowania- jest odporna na wysoką temperaturę, jednak ja nie używałam jej do pieczenia ani gotowania.

A Wy co wybieracie i używacie? Cukier czy słodzik?

Oceń post

Pati

5 Comments

  1. Witaj. Ja zdecydowanie stawiam na słodzik, chociaż z cukru również zrezygnowałam przeszło cztery miesiące temu. Wyzwanie nie lada, duże dla mnie poświęcenie, ale dzisiaj nie wyobrażam sobie słodzonej zielonej herbaty. A słodzik ze stewią polecam ze względów zdrowotnych, dużo czytałam właściwościach tej rośliny. Pozdraiwam

  2. Ja zakochałam się w miodzie :-) dodaję go do zielonej herbaty, płatków śniadaniowych, shake, lemoniad.. wszystkiego, co chcę by było słodziutkie :) Zdrowe i pyszne

  3. Czy środek wypełniający- laktoza to aby na pewno dobry wybór? Przecież to też cukier. Już lepiej sobie kupić suszone listki stevii albo stevię w doniczce.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *