Jak powstrzymać się od jedzenia słodyczy? Jak je ograniczyć? No ratings yet.

Ahh trudny temat. Słodycze, słodycze, WSZĘDZIE słodycze! Każdy ma ochotę na batonika, ciastko, cukierka, lody. Jak się powstrzymać? Jak przestać obsesyjnie o nich myśleć? Dlaczego słodycze tak uzależniają? JAK POWSTRZYMAĆ SIĘ OD JEDZENIA SŁODKOŚCI?!

Stop słodyczomanii!

Każdy lubi słodycze… Nie znam osoby, która nie lubi :) Obsesyjne jedzenie, może doprowadzić do nałogu, z którego ciężko wyjść. Dodatkowe kilogramy, cukrzyca i inne okropne skutki jakie mogą Cię spotkać nałogowo je jedząc. Jest kilka metod, które się u mnie sprawdziły. Kiedyś potrafiłam zjeść mnóstwo batonów, cukierków, ciastek, WSZYSTKIEGO! Uwielbiałam je, i nie wyobrażałam sobie dnia bez batona.

Jednak pocieszę osoby, które- tak jak ja byłam- są uzależnione od słodyczy- a mianowicie, MOŻNA całkowicie przestać je jeść i co więcej nawet o nich nie myśleć! Jeśli uwielbiasz słodycze tak jak ja je kochałam, NIE MARTW SIĘ! Uwierz mi- DA SIĘ! Potrzebna jest motywacja, wsparcie innych, poradniki takie jak ten, który czytasz i UPARTOŚĆ! Bądź uparta!

mOBxRw

Jak oduczyć się jedzenia słodyczy? Jak je ograniczyć? Oto kilka moich porad:

– Masz ochotę na czekoladę, batona? Jeśli już MUSISZ zjeść i nie możesz się powstrzymać sięgnij po pasek gorzkiej czekolady.

– Moją sprawdzoną metodą w niejedzeniu słodyczy jest… nie kupowanie ich 😉 Proste? Jeśli nie będziesz mieć w domu słodkości, to siłą rzeczy ich nie zjesz bo nie będziesz miała co.

– Jeśli masz tak dużą ochotę na batona, ciasteczka, czekoladę i nie możesz się powstrzymać to zrób sobie kisiel. Nic nie zaspokajało moje kubki smakowe tak jak kisiel.

– Skuteczny sposób to umycie zębów, bądź przepłukanie ust płynem do jamy ustnej- mając świeży, miętowy oddech, ode chce Ci się słodyczy.

– Poczekaj 10 min. Nagła chęć spożycia słodyczy czasami mija, po odczekaniu właśnie 10 min.

– Zamiast batona sięgnij po swój ulubiony owoc. 

– Nadal nie pomaga? Spróbuj orzechów, pestek dyni. Zjedzenie ich zaspokaja kubki smakowe i chęć na słodycze mija, bądź jest mniejsza 😉

– Świetną metodą jest zrobienie sobie świeżo wyciskanego soku z pomarańczy. Szklanka soku nasyci Cię i jednocześnie zmniejszy ochotę na batona. 

– Zacznij się ruszać! Masz ochotę na ciastko? Odpuść i idź na spacer, potańcz, posłuchaj muzyki- zrób to co lubisz.

– Jedząc 5 małych posiłków w ciągu dnia, będziesz miała mniejszą ochotę na spożycie słodyczy. Odkąd zaczęłam się zdrowo odżywiać- UWAGA–  w ogóle nie ciągnie mnie do słodyczy. Mogę na nie patrzeć i kompletnie mnie to nie rusza, są mi całkowicie obojętna, a kiedyś byłam od nich uzależniona. WIĘC DA SIĘ! WSZYSTKO LEŻY W TWOJEJ GŁOWIE!

– Całkowicie nie musisz rezygnować ze słodyczy. Raz na jakiś czas skuś się na małe co nie co. Wiadomo- jak najrzadziej, ale możesz.

– Nigdy nie jedz słodyczy wieczorami! Absolutny zakaz! Jeśli już musisz zjedz rano, w ciągu dnia spalisz to co zjadłaś.

– Właśnie czytasz ten poradnik i jesz batona? Rób to powoli! Delektuj się każdym kęsem, dzięki temu nie sięgniesz po kolejnego.

– Zamiast kupować cukierki, ciastka czy batony, zrób sobie małą słodkość w domu. Jak? Chociażby kup dobre lody waniliowe, nałóż gałkę lodów na talerz i dodaj ulubione musli, suszone owoce, migdały lub orzechy.

– Nigdy nie idź do sklepu, jeśli masz nieodpartą ochotę na coś słodkiego! NIGDY! W takiej sytuacji na pewno skusisz się na słodycze i weźmiesz ich dużo więcej niż byś wzięła normalnie.

– Jeśli ktoś częstuje Cię ciastkami, cukierkami- możesz się skusić, jednak najpierw odpowiedz sobie na pytanie, czy ciastko jest tego warte? Zobacz ile już osiągnęłaś, ile schudłaś i jak wyglądasz! Jesteś pewna, że to ciastko nadal jest Ci potrzebne?

– Najtrudniejsze są pierwsze 2 tygodnie. Nie jedząc słodyczy przez 2 tygodnie zauważysz różnicę. Nie będzie Cię do nich ciągnąć i nie będziesz mieć potrzeby spożywania ich. Spróbuj! Wytrzymaj 2 tygodnie!

– W chwilach słabości zaglądaj na mojego bloga, napisz do mnie, bądź dołącz do grupy wsparcia. Wsparcie innych jest niezwykle ważne w każdej zmianie, którą chcemy wprowadzić do naszego życia.

Cukier uzależnia. Nikt nie powiedział, że będzie łatwo. To jest Twoja walka z nałogiem. Udowodnij sobie, że potrafisz… Skoro mi się udało… Tobie też się uda. 

Macie swoje metody na walkę z słodyczomanią? Podziel się w komentarzu!
m_1_27644
f60c88f120d65da21ae2ba7fa1bf8ad8

Oceń post

Pati

16 Comments

    • Dokładnie ja zajęłam ćwiczyć juz dwa dni nie jadłam słodyczy i zaś mnie ciągnie dziś zjadłam ciastka to jeszcze bardziej chce mi sie słodyczy nie mam ochoty na nic do jedzenia tylko cały czas bym jadła słodycze

  1. Ja miałam ogromny problem z „rzuceniem” słodyczy. Zawsze kiedy byłam głodna sięgałam po czekoladkę. Na zmniejszenie łaknienia stosowałam Be Slim 3, który z resztą bardzo mi pomógł, a moją motywacją była piękna, o rozmiar mniejsza sukienka, którą powiesiłam na szafie :)

    • Słodycze działają podobnie do nałogu nikotynowego- ciężko od razu rzucić, jednak jest to możliwe bez stosowania wspomagaczy :)

  2. Ja tez mam problem ze słodyczami, jednak jest wiele sposobów na ograniczenie ich a raczej tych kupnych oblanych tonami czekolady i nafaszerowanych chemia…jednym ze sposobów sa słodycze zrobione samemu! Jest wiele przepisów w internecie na ciasta,ciasteczka i desery które sa zdrowe, pyszne i nie zawierają cukru. Drugi sposób to zamiana cukru na ksylitol i erytrytol, dosyć drogie, ale jeśli zastąpimy biały cukier, po jakimś czasie nie mamy juz potrzeby go jeść, cukier naprawdę uzależnia!!!

    • To prawda:) Sama nawet dodałam na bloga przepis na ciasteczka z płatków owsianych, jako zamiennik na słodycze :)

  3. Jestem wsciekla na siebie. Przez kilka miesiecy ze wzgledu na problemy zdrowotne nie jadlam slodyczy i po pewnym czasie w ogole mnie nie kusily, a potem po kilku miesiacach zjadlam jakies male ciastko i sie zaczelo. Stracone kilogramy powrocily. Staram sie zdrowo odzywiac, jem co 3-4 godziny 4 posilki dziennie (sredniej wielkosci nie sa bardzo obfite), jestem wegetarianka starajaca ograniczac sie nabial ale kiedy jest mi smutno albo zle od razu pojawia sie chec zjedzenia czegos slodkiego. Natrafilam na ten artykul w nadziei ze mnie natchnie i zmotywywuje do rzucenia tych cholernych pustych kalorii.

  4. Mam ten sam problem i borykam się z nim od wielu lat!Nie potrafię z tym skonczyć,choć naprawde bardzo bym chciała,ale jest to silniejsze ode mnie!Jestem wściekła na siebie!!!

  5. Pomózcie mi jem słodycze tonami dziennie ok 1kg batonów a do tego herbata z ok6 łyzeczkami cukru pomocy

  6. Ja już oduczyłam się słodzić 2 łyżeczkami cukru! Najpierw słodziłam po jednej, a teraz wcale. A słodzenie herbaty czy kawy wyniosłam z domu – wszyscy słodzą po 2 i więcej. Po co słodzili mi wszystko już jak byłam małym dzieckiem pewnie? Rodzice często tak robią, słodzą nawet wodę… Dają dziecku nieograniczone ilości batonów, czekolady, czipsów… To oni uzależniają od cukru te biedne niczemu nieświadome małe dzieci. W moim przypadku skutki widzę nawet dzisiaj. Teraz pozostaje mi tylko oduczyć się jedzenia słodkości. Na pewno wygram tą walkę!!!

  7. To prawda, bardzo trudno jest odmowic sobie zjedzenia slodyczy, ale gdy sie juz nastawisz sumiennie to masz sukces murowany. Bo nie tylko chudniesz, caly twoj organizm funkcjonuje lepiej i ty sam nie tylko to widzisz na wadze ale i czujesz. Wraca energia, chec do zycia, tak jak bys znow byl dzieckiem, na wszystko masz ochote, na spacer, na jazde rowerem, na wycieczke. To cukier nas oslabia. Sprobuj chociaz raz w swoim zyciu, przez dwa tygodnie nie jesc cukru pod zadna postacia. A w bardzo krotkim czasie zauwazysz roznice.

    • Dokładnie! Problem polega na tym, że człowiek nie zdaje sobie sprawy, że cukier jest w 80% produktach i ciężko całkowicie wyeliminować. Jest to możliwe, jednak potrzeba bardzo dokładnego planu :) Fakt, różnice widać niesamowicie szybko!

  8. Cięęęężko jest rzucić słodycze i w ogóle cukier, tym bardziej że jest on ukryty w tak wielu produktach :/ zwłaszcza jak ktoś nie ma czasu na przygotowywanie pełnych posiłków i sięga się po jakieś półprodukty, to często można się natknąć na cukier.

    • Owszem, bardzo ciężko. Niestety cukier to nie tylko słodycze, ale znajduje się w większości produktach. Trzeba naprawdę dokładnie planować to co się spożywa, żeby mieć pewność, że ograniczyło się dość mocno cukier.

Pozostaw odpowiedź Maniaka Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *