Kolacja – jeść czy nie jeść? No ratings yet.

Każdy z Nas zastanawiał się czy warto jeść kolację. Większość osób wychodziła z założenia, że po godzinie 18 nie należy jeść – BŁĄD! Nie jedząc kolacji spowalniasz metabolizm co nie sprzyja odchudzaniu. Oto kilka wskazówek jak, kiedy i przede wszystkim CO należy jeść na kolację.

– Zacznijmy od tego, że : KOLACJĘ NALEŻY ZJEŚĆ NIE PÓŹNIEJ NIŻ 2-3 GODZINY PRZED SNEM !

Jedząc 2-3 h przed snem nie obciążymy żołądka. Pamiętajmy, że wieczorem nasz organizm jest wolniejszy więc trawienie spożywanego jedzenia trwa dłużej nawet do 5 godzin.  Wieczorem nasz organizm wytwarza więcej hormonów ułatwiających gromadzenie energii i sprzyjających NADWADZE. Należy zatem zjeść posiłek lekkostrawny 2-3 h przed snem.

– A więc: KOLACJA POWINNA BYĆ LEKKA

Wieczorem nie potrzebujemy tak dużo energii jak za dnia, tak więc zjedzmy mały, lekki posiłek. Jeśli już musimy zjeść pieczywo to wybierajmy pełnoziarniste, maksymalnie jedną kromkę. Zalecane jest spożycie wszelkiego białka. Idealna propozycja to twarożek czy serek wiejski. Polecany jest kefir, jogurt naturalny czy maślanka JEDNAK bez dodatku owoców. Wybierajmy ryby np. łosoś czy tuńczyk – może być w formie sałatki. Możemy też sięgnąć po jajka np. jajecznica, jajka na „miękko” syte a jednocześnie smaczne, może być również omlet. Dobrą propozycją jest wszelkie chude mięso. Lekkie sałatki w połączeniu z wyżej wymienionymi składnikami będą idealną propozycją na kolacje.

– Jakie produkty należy omijać „szerokim łukiem”?

– Zdecydowanie wszystkie które zawierają cukier, a więc propozycja jogurtu naturalnego z jabłkiem co jest idealnym połączeniem na II śniadanie nie jest dobrym pomysłem na kolacje. Dlaczego? Nie zużyjemy już spożytego cukru więc odłoży się w tkankę tłuszczową.

– Wieczorem należy unikać owoców zawierają niepotrzebny cukier.

– Pod żadnym pozorem nie sięgajmy po BIAŁE PIECZYWO!!!Białe pieczywo jest zdradliwe możemy go zjeść naprawdę sporo i nie czujemy SYTA – Łatwa droga do nadwagi! Białe pieczywo powinniśmy CAŁKOWICIE wyeliminować.

– Sałatki na kolację są idealną propozycją – oczywiście nie te zawierające majonez, czy inne sosy.Sięgajmy po to co zdrowe, sosy do sałatek róbmy sami.

– Nie sięgajmy po SŁODZONE, GAZOWE NAPOJE CZY SOKI!!!!

– Słone przekąski to absolutny zakaz!!!! – WĘGLOWODANY, WĘGLOWODANY I JESZCZE RAZ WĘGLOWODANY!

– Nie muszę wspominać, że pod żadnym pozorem nie sięgamy po słodycze?

 

Propozycja lekkich, dobrych kolacji:

– Jajecznica z czerwoną cebulą BEZ PIECZYWA

– Sałatka z tuńczykiem

– Omlet z pomidorem, rzodkiewką

– Sałatka z kurczakiem

– Ryba z warzywami

– Sałatka grecka

– Twaróg chudy + warzywa

Macie jakąś swoją ulubioną kolację? 

2a

6601

omlet-z-rzodkiewka

przepis-na-salatke-z-tunczykiem-i-kukurydza-przygotowanie-25-min-160-kcal-dla-6-osob

Oceń post

Pati

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *